Pro Evolution Soccer یک بازی ویدیویی فوتبال (فوتبال) است که تعداد زیادی از طرفداران در سراسر جهان دارد. بازیهای PES برای تمامی کنسولهای اصلی از جمله PS3، XBOX 360، Wii و PC تولید میشوند و در هر پنج قاره توزیع میشوند و آن را به یک نیروگاه جهانی تبدیل میکنند.
بازیهای Pro Evolution Soccer اکنون از سال ۱۹۹۶ زمانی که عنوان منحصر به فرد Goal Storm مجموعه کونامی را شروع کرد، وجود داشته است. همراه با سری FIFA از Electronic Arts (EA)، این دو بازی رودررو به هم رفته اند و در تمام این مدت بر صحنه بازی های ویدیویی فوتبال تسلط داشته اند. بازیهای PES همیشه بر روی قابلیت بازی و شباهت به فوتبال واقعی تمرکز کردهاند، در حالی که فیفا عمدتاً روی «رسمی» بودن، فدا کردن بازی برای دریافت مجوز و سبک بازی آرکید بوده است.
این فرنچایز در اروپا و آمریکای شمالی دستخوش تغییرات متعددی شده است، در حال حاضر بازیها PES نام دارند و به دنبال آن سال آینده منتشر میشود، بنابراین آخرین قسمت امسال منتشر شده در اکتبر امسال، PES 2022 نام خواهد داشت.
نام Goal Storm پیش از PES
نام اولیه Goal Storm تنها یک سال باقی ماند، قبل از اینکه در سال ۱۹۹۷ به ISS Pro تغییر کرد. سپس به ISS Pro 98 و سپس ISS Pro Evolution در می ۱۹۹۹ تغییر کرد و این اولین بار بود که “Evolution” در سال ۱۹۹۹ ظاهر شد. عنوان. در این برهه از تاریخ بازی، آپدیت هایی در فواصل زمانی معین منتشر نمی شد و اولین بار در سال ۲۰۰۱ و با ورود ISS Pro Evolution 2 با بازی آشنا شدم.
برخلاف اروپا و آمریکای شمالی، در ژاپن – خانه کونامی، Pro Evo از زمان شروع به کار نام “Winning Eleven” را حفظ کرده است، با پیشوند “World Soccer” پس از چند سال اول اضافه شده است.
چیزی که Pro Evo را از دیگر بازیهای فوتبال متمایز میکرد، نحوه بازی بود. بر خلاف بازیهای فیفا که در آن ضربههای جهت دار همیشه به سمت دروازه میرفت و باعث میشد که بازی صحنهای به نظر برسد، نمای عمل به طرفین بود و توپ را میتوان به هر جهتی پرتاب کرد.
قوانین نام گذاری بازیکن های بازی PES در ابتدا
بازیهای قبلی که به فوتبال وفادار میماندند، مانند Sensible Soccer، دارای نماهایی از بالا به پایین بودند، به این معنی که شما با دویدن بالا یا پایین صفحه تلویزیون/مانیتور بازی میکردید. گرافیک در دهه ۱۹۹۰ محدود بود، اما FIFA و Pro Evo شروع به تغییر همه این موارد کردند – بازی های مربوطه خود را در جهات مختلف بازی بردند.
از همان ابتدا، Pro Evolution Soccer هرگز حق نامگذاری برای بازیکنان یا تیمها نداشت، بنابراین در اوایل فرنچایز یک گزینه ویرایش در بازی ایجاد شد. این به گیمرهای باهوش اجازه می داد تا بازیکنان و تیم ها را ویرایش کنند و نام های جعلی را با نام های واقعی جایگزین کنند. یادم میآید ساعتها را صرف بازسازی نوارهای فوتبال و تغییر نام همه بازیکنان کردم، تا اینکه انجمنهای طرفداران PES گرایشی را به سمت فایلهای آپشن و حداکثر درایوها آغاز کردند.
ارتقای شباهت ظاهری بازیکن ها به مرور زمان در Pro evolution soccer
این فایلهای آپشن ذخیرهشده توسط گروههایی از طرفداران ایجاد شده و سپس از طریق اینترنت در صفحات انجمن و سایتهای دانلود آپلود میشوند تا همه طرفداران بتوانند به سرعت همه بازیکنان بازی را ذخیره کرده و نامشان را تغییر دهند. حالا آنها بازیکنان، کیت ها و اسامی واقعی بهتری داشتند، اما باز هم با مجوزهای رسمی فیفا مقایسه نمی شد، اما مجبور هم نبود، بازیکنان فقط می خواستند یک شباهت داشته باشند، همانطور که همیشه این بازی بوده است که بازگردانده می شود. طرفداران سال به سال Pro Evo.
این بازی در طول سالهای بعد تقویت شد، زیرا ISS Pro Evolution 2 در سال ۲۰۰۱ به Pro Evolution Soccer تبدیل شد. بازی همیشه با هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) بهینهسازی میشد و بازی را هوشمندتر میکرد و سرعت بازی مرتباً تغییر میکرد، گاهی اوقات سرعت و سپس برای نسخه بعدی کند می شود، زیرا کونامی سعی می کند تعادل را پیدا کند. تکل زدن بیشتر به یک هنر تبدیل شد، به جای اینکه فقط دکمه کوبیده شود و حالتهای تمرینی معرفی شدند تا بازیکنان بتوانند قبل از انجام کارها در بازیهای واقعی تمرین کنند.
جمع بندی
بحث در انجمنهای PES به این موضوع اشاره داشت که فیفا به معنای واقعی کلمه با کونامی در مورد مسائل مربوط به مجوز، با مجبور کردن کونامی به مبهمسازی نامهای جعلی تیمها (منچستریونایتد دیگر «مرد قرمز» نبود، حالا «آراگون» بود. این چالشهای جدیدی را برای استادان ویرایش ایجاد کرد و طرفداران همیشه امیدوار بودند که کونامی برای مجوزهای بازی بعدی مبارزه کند – تا به امروز با در نظر گرفتن PES 2013 این اتفاق نیفتاده است.
در Pro Evolution Soccer 2 مفسران پیتر براکلی (صدای فوتبال ایتالیا در کانال ۴) و ترور بروکینگ معرفی شدند تا بُعد جدیدی را در خطرات واقع گرایی بیافزایند. شنیدن صحبت های یک فرد مشهور در مورد تیم خود در طول بازی اصولاً هیجان انگیز به نظر می رسید، اما محدودیت های فناوری به این معنی است که این می تواند به سرعت خسته کننده، یکنواخت و اغلب بی ربط شود.
آهنگ های استفاده شده در بازی pes
در مقایسه، موسیقی به صفحه منو معرفی شد و کوئین در میان دیگر هنرمندان و آهنگهای «We Will Rock you» و «We Are The Champions» را انتخاب کرد. موسیقی موجود در منوها مورد استقبال قرار گرفت زیرا اغلب اوقات میتوانید مدت زمان طولانی را صرف مذاکره با این صفحات کنید، به خصوص اگر در حال ویرایش بودید. این ویژگی بوده است که کونامی در طول سالها حفظ کرده و بهبود بخشیده است، تا به امروز، اغلب از گروههای کوچک، ناشناخته یا ناشناخته استفاده میکند و به آنها بستری میدهد تا با موسیقی خود به مردم دسترسی پیدا کنند.
آخرین دیدگاهها