فرض کنید روی یک موضوع تخصصی مثلاً استقرار سیستمهای مدیریت کیفیت فعالیت میکنید. اگر کسانی که در گوگل، کلمات وابسته به این موضوع را جستجو میکنند، همواره نام شما یا کسب و کارتان را در نخستین گزینهها ببینند، به تدریج نام شما و موضوع فعالیتتان (مثلاً همین مدیریت کیفیت) در ذهن آنها با هم تداعی خواهد شد.
اگر تلاشهایتان ادامهدار و اثربخش باشد، بعید نیست به جایی برسید که با جستجوی موضوع تخصصی، گوگل به عنوان سوال مرتبط، نام شما را هم پیشنهاد دهد. چنین دستاوردهایی چه در قالب برندسازی شخصی و چه برای برندسازی در سطح کسب و کار بسیار ارزشمند هستند و کاملاً توجیه دارد که برای کسب آنها، وقت بگذارید.
آنچه در این مطلب می خوانید
سئو میتواند به درک بهتر نیازهای مخاطبان و مشتریان شما کمک کند
پس از اینکه مدتی برای سئوی سایت خود وقت میگذارید، در گزارشهایی که کنسول سرچ گوگل در اختیارتان قرار میدهد، میتوانید سایت سوالها (Queryها)ی مخاطبان را هم ببینید. سوالهایی که آنها مطرح کردهاند و شما در آنها رتبهی خوبی نداشتهاید.
مثلاً شما دربارهی ایزو ۹۰۰۰ مطلبی منتشر کردهاید و بعداً میبینید که سوالی با عنوان تاریخچه ایزو ۹۰۰۰ هم پرسیده شده. اما شما معمولاً در رتبهی ۱۰ تا ۲۰ بودهاید و کسی روی مطلبتان کلیک نکرده است (فقط در فهرست نتایج، مشاهده شدهاید و اصطلاحاً Impression داشتهاید؛ بدون کلیک).
در اینجا متوجه میشوید که مخاطبانتان به تاریخچه ایزو هم علاقه دارند و میتوانید در این زمینه هم برایشان بنویسید.
به این ترتیب، پس از مدتی، گوگل در کنار سایر ورودیها و بازخوردها، میتواند به شما در تعریف و تدوین تقویم محتوا کمک کند. سئو میتواند در انتخاب مخاطبان هدف به شما کمک کند. پس از بخش بندی مشتریان و انتخاب گروههای هدف، نوبت به جذب این گروهها میرسد.
روشهای مختلفی برای جذب گروههای هدف وجود دارد و انتخاب کلمات کلیدی مناسب هر گروه، یکی از آنهاست.
به عنوان مثال ساده، دو گروهی که تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ را جستجو میکنند، الزاماً از یک جنس نیستند (گروه اول، مبتدیتر هستند و اطلاعات سادهتری میخواهند).
شما با انتخاب کلمات کلیدی مناسب (و مثل همیشه: صرفنظر کردن از برخی کلمات کلیدی دیگر) میتوانید گروه مخاطبان مورد نظر خود را جذب کنید. این مخاطبان، چه برای دوستی (در یک وبلاگ کاملاً شخصی) و چه به عنوان مشتری (به عنوان ورودی قیف فروش) میتوانند گزینههای بهتری باشند.
البته این روش، هرگز قطعیت کامل ندارد؛ اما سایر روشها (مثلاً تبلیغ در رسانههای تخصصی) نیز، قطعیت کامل ندارند و صرفاً در حد یک پالایش اولیه به شما کمک میکنند.
دوره آموزش سئو وبین سئو
دوره آموزش سئو پیشرفته مجموع تلاش ها برای بیش از ۱۰۰ پروژه موفق و ناموفق!
حتما با خودت میگی تجربه ناموفق به چ دردی میخوره. میخام بهت بگم شکست در سئو خیلی درس داره. گاهی شکست ها بخاطر عدم آگاهی فنی و گاهی هم بدلیل ضعف مدیریتی منابعی که داری چ مالی و چ انسانی!
من چند سال پیش تو شرکت های بزرگ کار میکردم که واقعا پول زیادی داشتن اما تصمیم گرفتم دیگه کار نکنم و حدودا در سال ۱۳۹۹ ماهیانه درآمدم برای مدیریت ۱۲۰ میلیون تومان بود. میدونم باورش سخته که از چنین پولی در ماه چجوری دل کندم.
من هدف بزرگتری داشتم. کار کردن با کسب و کارهای بزرگ خیلی خوبه اما رشد ی کسب و کار کوچک و متوسط و رسوندش به درجات بالاتر عالیه عااااالی.
من محمد نصیری مشاور سئو و کسب و کارهای اینترنتی هستم که از سال ۱۳۹۳ فعالیت خودم را در حوزه دیجیتال مارکتینگ شروع کردم. تجربه ای زیادی در حوزه سئو پروژه های بزرگ دارم و بعد از مدتی تصمیم گرفتم به آموزش سئو بپردازم و تجربیات خودم را در قالب دوره آموزش سئو و دوره تولید محتوا در اختیار کارآموزان و مدیران وب سایت ها قرار بدهم.
شرکت های زیادی هستند که در حوزه طراحی سایت و سئو و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارند و شرکتی که من بنیان گذار آن هستم نیز در این میان توانسته است رضایت مدیران و صاحبان کسب و کار را جلب نماید. شرکت هایی مانند: newseo, webinseo, websima, novin.
سئو برای سایت شما ورودیهای متعدد ایجاد میکند
در حالت عادی، مهمترین صفحهی اغلب سایتها و وبلاگها، صفحهی اصلی (Home Page) آنهاست. اما وقتی چند صفحهی دیگر خود را هم با سئو تقویت کنید، ورودیهای متعددی برای سایتتان به وجود خواهد آمد. در این حالت، هر یک از این ورودیها، یک صفحهی لندینگ مستقل خواهد بود و بسته به موضوع آن صفحه، میتوانید طراحی صفحه را هم تغییر دهید.
به عنوان مثال، وقتی کسی با جستجوی معرفی کتابهای مدیریتی به سراغ متمم میآید، ما میدانیم که اولویت اول او، کتاب و کتابخوانی است. پس حجمِ غالبِ مطالب صفحه را هم به معرفی کتابهای مدیریتی اختصاص میدهیم.
چنین فردی، اگر معرفی چند کتاب را بخواند و با فضای متمم و نوع نگاه متمم به کتابها و نویسندگان و دانشمندان آشنا شود و سپس به صفحهی اول سر بزند، قضاوت و ارزیابی مثبتتری نسبت به متمم خواهد داشت (در مقایسه با کسی که مثلاً به توصیهی دوستانش به متمم سر زده تا بخش معرفی کتاب را بخواند و سفر خود در متمم را از صفحهی اصلی آغاز کند).
به بیان دیگر داشتن چند صفحهی ورودی قدرتمند به کمک سئو، دست شما برای مدیریت و طراحی نقشه سفر مخاطب و مشتری بازتر خواهد کرد.
سئو نگاه شما را به محتوا عوض میکند
همانطور که در ابتدای همین یادداشت گفته شد، امروز دیگر سئو را نباید به عنوان مجموعهای از تکنیکها ببینید.
اصطلاحِ نوشتن برای موتورهای جستجو و قرار دادن آن در مقابلِ نوشتن برای مخاطب، هر روز کمتر از گذشته معنا پیدا میکند. به تدریج، هر چه بیشتر رضایت مخاطب را تأمین کنید، موتورهای جستجو هم راضیتر میشوند و این روندی است که هر روز، بیش از پیش میتوانید آن را مشاهده و تجربه کنید.
رعایت توصیههای سئو هم – اگر توصیهها بهروز باشند و شما را به جزئیات تکنیکی محدود نکنند – در نهایت، شما را به مخاطبانتان نزدیکتر خواهد کرد. بنابراین:
توجه به سئو دیگر به معنای چشم برداشتن از مخاطب و درگیر شدن با موتورهای جستجو نیست. بلکه میتواند به معنای تأمین همزمان رضایت مخاطب و موتورهای جستجو باشد.
دوره تولید محتوا وبین سئو به صورت کاملا اصولی و البته براساس تمامی تغییرات جدید و به روز گوگل تکنیک ها و اصول تولید محتوا کاربر پسند را آموزش می دهد. دوره تولید محتوا بصورت عملی با شما کار می کند تا یک محتوا شامل متن، تصویر، ویدیو، اینفوگرافیک را تهیه کنید و برای خود یک ابر محتوا عالی بسازید.
آخرین دیدگاهها